5 dingen die je moet weten over GetYourGuide

Op het moment dat je op zoek gaat naar excursies, entreetickets, stadspassen of tours tijdens een vakantie of stedentrip, dan is de kans groot dat je GetYourGuide op je pad tegenkomt. GetYourGuide is een groot online platform voor het boeken van rondleidingen, attracties en activiteiten. Je ziet hun website veel omhoogkomen bij zoekopdrachten in Google en andere zoekmachines op het moment dat je op zoek gaat naar attracties en activiteiten. Daarnaast adverteren ze op grote schaal online. Dat doen ze via verschillende kanalen. Dankzij affiliatemarketing zie je GetYourGuide verder veel voorkomen op onafhankelijke reis- en bestemmingssites, zoals top10bezienswaardigheden.nl.

GetYourGuide heeft een groot bereik en biedt ervaringen in meer dan 150 landen en 22 talen. In 2022 had het bedrijf ruim 120 miljoen klanten en genereerde het ruim € 1,2 miljard aan omzet. GetYourGuide heeft een sterke aanwezigheid in Europa, waarbij meer dan de helft van zijn klanten afkomstig is van het continent. Maar ook in andere regio’s, zoals Azië en Noord-Amerika, groeit het bedrijf snel. Op dit moment biedt GetYourGuide meer dan honderdduizend ervaringen aan in meer dan 150 landen.

Dit zijn de feiten. Maar wat wil je als (potentiële) klant weten over GetYourGuide? Wat moet je weten als je een rondleiding, excursie, entreeticket of andere activiteit via GetYourGuide koopt?

1

Officiële tickets

Het laatste wat je wilt, is dat je bij een bezienswaardigheid, museum of attractie staat en dat men je aangeschafte ticket niet accepteert. Daarom is het goed te weten dat Tiqets met officiële tickets en vouchers werkt. Dat zijn overigens steeds vaker mobiele/digitale tickets.

2

Annuleren of wijzigen?

Veranderen je plannen of gaat je reis helemaal niet door? Dan is het wel net zo prettig als je je aangeschafte tickets of passen kosteloos kunt annuleren of wijzigen. Bij een groot deel van het aanbod van GetYourGuide gelden er soepele annuleringsvoorwaarden. Vaak kun je tot 24 uur voor aanvang nog gratis annuleren.

Of je kunt wijzigen is afhankelijk van de voorwaarden van het gekochte product. Als je een specifieke datum en tijdslot hebt, dan kan het lastig zijn om te wijzigen. Sommige tickets hebben geen vaste datum, maar een langere geldigheid. Dan hoef je waarschijnlijk niets te doen.

3

Unieke eigen producten

Wat GetYourGuide onderscheidt van een aantal concurrenten, is dat ze een collectie van unieke en onvergetelijke belevenissen binnen hun aanbod hebben. Onder de naam ‘Originals by GetYourGuide‘ bieden ze ervaringen aan die je elders niet of nauwelijks kunt boeken. Denk aan unieke rondleidingen of een populaire bezienswaardigheid kunnen bezoeken voordat ze deuren officieel open gaan.

Op de pagina Originals by GetYourGuide kun je zien wat voor bijzondere belevenissen GetYourGuide voor jou in petto heeft.

4

Verschillende betaalopties

De betaling kan soms een heikel punt zijn als je ergens tickets wilt kopen. Want wat als je geen creditcard hebt of op een andere manier wilt betalen? Bij GetYourGuide hebben ze uitgebreide betaalmogelijkheden. Naast de bekende creditcards zoals Visa, MasterCard en American Express kun je bij GetYourGuide o.a. ook met iDeal, PayPal, Klarna, GooglePay en ApplePay betalen.

Vooral het kunnen betalen met iDeal is voor Nederlandse klanten een aangename betaalmogelijkheid.

5

In het Nederlands

De website van GetYourGuide is in meerdere talen opgezet, waaronder Nederlands. Dat is handig, want dan zou je alles wat er op de website staat moeten begrijpen. Duidelijke info en voorwaarden, waardoor je weet wat je koopt. Dit gebruiksgemak is voor veel kopers een goede reden om tickets via GetYourGuide aan te schaffen.